Notícies » DIADA DE SANT JORDI AMB EL CONCURS DE FOTOGRAFIA TROFEU ROSA D'OR. AGRUPACIÓ FOTOGRÀFICA CREACIÓ 90.
20/04/2023

Demà dissabte dia 22 d’abril de 2023, a l’ Ateneu Santfeliuenc de Sant Feliu de Llobregat, es reuneix el Jurat qualificador del 63è Concurs de fotografia Trofeu Rosa d’Or, organitzat per l’Agrupació Fotogràfica Creació 90 i reconegut per la Federació Catalana de Fotografia.

S'estableixen dues categories: la nacional i la local, integrada per artistes de Sant Feliu i/o de l'Agrupació Fotogràfica Creació 90.

L'Associació Amics de les Roses i l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, organitzen la 65a Exposició Nacional de les Roses i activitats complementàries per fomentar el coneixement de les roses en tots els seus àmbits i difondre la cultura i la tradició roserístiques de Sant Feliu de Llobregat com a Ciutat de les Roses.

L’Exposició de Roses de Sant Feliu neix l’any 1928 i està estretament vinculada a la figura del roserista Pere Dot. Enguany farà 125 anys del seu naixement. La primera mostra té lloc a l’Ateneu Santfeliuenc. En una de les seves sales s’exposen cinquanta-cinc de les seves varietats.

Durant els anys seixanta i setanta, amb la seu a la Unió Coral, l’exposició té un caràcter més oficial. Durant aquests anys se celebren també activitats paral·leles, com els concursos de fotografia o concursos de cinematografia amateur.

Entre 1978 i 1979 es produeix un parèntesi i es deixen de fer exposicions.

El 2005 després de la rehabilitació del Palau Falguera adquirit per l'Ajuntament de Sant Feliu l'Exposició Nacional de les roses es trasllada al palau i permet ampliar les possibilitats i activitats entorn la rosa. És aleshores quan es recuperen els concursos, en gran part per l’impuls de l’Associació Amics de le Roses.

Molta sort als participants en el 63è Concurs fotogràfic Trofeu Rosa d'Or i Feliç Diada de Sant Jordi.

Foto guanyadora de l'any passat. Autor: Lluís Remolà Pagès.