VISITA A LA FOTOTECA DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE FOTOGRAFIA

VISITA A LA FOTOTECA DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE FOTOGRAFIA
12/09/2022
al Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus, CIMIR

Aquest cap de setmana hem visitat la fototeca de la Federació Catalana de Fotografia al Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus, CIMIR, on encara estem treballant en aquest moment per incorporar la part d’arxiu d’imatges digitals que formen part del nostre fons, una vegada que ja s’ha completat les 1641 fotografies en paper, que ja estan escanejades i documentades.

La visita es va fer amb Santiago Chóliz, la seva dona, Carme, Joan Burguès, Vicepresident de la FIAP, Laura Prego, responsable de Formació de la FCF, Raimon Moreno, President de la FCF i Josep Maria Casanoves, responsable de la Fototeca de la FCF, al qui volem reconèixer la seva gran feina, escanejant i documentant tot el nostre fons, una gran feina que sense el seu voluntariat al CIMIR hagués estat molt difícil d’aconseguir.

Actualment ja disposeu d’accés a la fototeca en el següent enllaç

Si feu una cerca avançada i a “Fons o col·lecció” busqueu Federació Catalana de Fotografia, us apareixerà totes les fotografies de la nostra Federació. També podeu afinar més i cercar per autor, localitat, etc...

Cal dir que es pot disposar de les fotografies tan originals o produint unes còpies, si en algun moment algú es planteja fer una exposició. Només s’ha de contactar amb els responsables del CIMIR.

Agrair a Àlex Cervelló, tècnic del CIMIR, la seva visita guiada aquest dissabte 10 de setembre, fent unes explicacions molt interessants sobre la nostra fototeca i la resta de fons que gestionen, un Centre que té en la actualitat unes 900.000 imatges en total. Agraïm la feina que estan fent per la fotografia, preservant el que és la nostra història.