28 DE MAIG DE 2022, UN GRAN DIA. FESTA DE LA FOTOGRAFIA, SANT JUST DESVERN.

Notícies » 28 DE MAIG DE 2022, UN GRAN DIA. FESTA DE LA FOTOGRAFIA, SANT JUST DESVERN.
28 DE MAIG DE 2022, UN GRAN DIA. FESTA DE LA FOTOGRAFIA, SANT JUST DESVERN.
30/05/2022
El proppassat dissabte 28 de maig de 2022 es va celebrar a Sant Just Desvern la 37a Festa de la Fotografia.
Després de dos anys que no s’havia pogut celebrar per la pandèmia de COVID-19, hi havia moltes ganes de retrobaments amb tants amics que feia temps que no ens veien.
L’organització per part de l’Agrupació Fotogràfica de Sant Just va ser impecable i després de tantes activitats el dia se’ns va fer curt.
La festa no podia començar millor. Després de recollir les acreditacions vam poder gaudir d’un molt bon esmorzar que també va ser moment de retrobades, abraçades i de converses tant de temps ajornades.
Després de l’esmorzar va arribar el moment de la fotografia de grup i dels primers parlaments de benvinguda del President de l’AF Sant Just, Joan Elias, el President d’Honor de la FCF, José Antonio Andrés i finalment, de l’alcalde de Sant Just, que ens va acompanyar tot el dia.
Va ser aleshores, des de les 10:30 a les 14:00 que amb una organització i una precisió  i sincronització increïbles, tots els gairebé 150 participants a la festa vam poder fer gran quantitat de fotografies en els sis sets que tenien preparats tant a l’interior com a l’exterior del Centre d’Aprenentatge La Vagoneta. Els sets amb diversos models eren Classic Rockabilly, Motards, Llenceria 1, Llenceria 2, Bodypaint i Hollywood.
A continuació, després d’una agradable passejada, vam anar a l’Hotel City Park Sant Just on vam poder gaudir d’un esplèndid dinar i on hi va haver ocasió novament per més converses.
El moment més emotiu del dia, segurament, va ser acabat el dinar i després d’una bona estona de bon humor amb un còmic, en que es va fer lliurament d’una placa d’homenatge al nostre President d’Honor, José Antonio Andrés, per tots els  anys de dedicació a la fotografia i, especialment, a la Federació Catalana de Fotografia. Molt emocionat ens va dirigir unes paraules d’agraïment per aquell homenatge inesperat. En aquest mateix acte es va passar el relleu de l’organització de la Festa de la Fotografia pel 2023 a Blanes.
Posteriorment, l’AF Sant Juts va fer el lliurament de premis del Saló Internacional Sant Just.
Una vegada acabat aquest acte i després d’una altra agradable passejada per tornar a la Vagoneta, encara ens esperava una altre sorpresa. Una guia ens va fer una extensa i interessant explicació de les particularitats de l’edifici més emblemàtic de Sant Just, el Walden 7, obra de l’insigne arquitecte, recentment desaparegut, Ricardo Bofill.
Posteriorment, vam tornar a La Vagoneta on a l’interior i exterior hi havia unes sessions de dansa a càrrec d’una escola de dansa on vam poder fer les darreres fotografies.
En resum, va ser un gran dia. Hi ajudava el fet de no haver-nos pogut reunir durant dos anys, però, realment la feina que va fer l’Agrupació Fotogràfica Sant Just va ser molt i molt ben feta. Certament van deixar el llistó molt alt a l’Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes que, com dèiem, seran els organitzadors de la 38a Festa de la Fotografia 2023.
Esperem retrobar-nos tots allí, sense oblidar el Fotocat 2022 que aquest any es celebra al desembre.
Moltes gràcies a l’Agrupació Fotogràfica Sant Just!
Aquí podeu veure una galeria amb fotografies de la Festa.