Notícies » INAUGURACIÓ DEL CENTRE D'EXPOSICIONS FIAP AL CIMIR DE REUS I EXPOSICIÓ INAUGURAL
20/02/2020
INAUGURACIÓ CENTRE D’EXPOSICIONS FIAP A REUS

• La inauguració tindrà lloc el 29 de febrer de 2020 a les 12:00
  • L'exposició inaugural és:
“BIENNAL MEDALLA GAUDI, 1995 – 2007. Una experiència fotogràfica apassionant”
  • L’acte comptarà amb la presència de:
    • Carles Pellicer, alcalde de Reus
    • Daniel Recasens, regidor de Cultura
    • Riccardo Busi, President FIAP
    • Joan Burguès, Vicepresident FIAP
    • Santos Moreno, President CEF
    • José A. Andrés, President FCF
    • Laura Prego, enllaç FIAP
    • Josep M Casanoves, Director CE FIAP
  • Durant l’acte es farà el lliurament de premis del IV Circuit Intercontinental de Fotografia 2019
  • En acabar l’acte es celebrarà l’esdeveniment amb un vermut de Reus.

Les dades del CE FIAP són:

Director: Josep M Casanoves Dolcet, AFIAP, EsFIAP
Adreça:
Centre de la Imatge Mas Iglesias Reus
Plaça Ramon Amigó, 1 -Parc de Mas Iglesias-
43204 Reus – Catalonia
SPAIN
Tel: +34 601223576

Presentació del Centre d’Exposicions FIAP – CIMIR

CENTRE DE LA IMATGE MAS IGLESIAS REUS
CENTRE D’EXPOSICIONS FIAP

El Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus, CIMIR, és situat en una antiga masia senyorial rehabilitat el 2007 per acollir la Fototeca Municipal de Reus.

El CIMIR és un punt de referència en el món de la fotografia de Catalunya i custòdia un importantíssim arxiu de fotografia històrica de Reus i el seu entorn, gràcies als nombrosos pioners de la fotografia que hi va haver a Reus a finals del segle XIX i començaments del XX i, també, gràcies a la ingent tascat de la extinta Agrupació Fotogràfica Reus.

Custòdia també una cinemateca amb cintes antigues de cineastes amateurs de la ciutat.

Finalment també conserva una important col·lecció de fotografia creativa fruit dels nombrosos salons de fotografia organitzats des de Reus.

Recentment ha acollit pera la seva preservació i divulgació, la Fototeca de la Federació Catalana de Fotografia.

És aquí on, a partir d’ara, estarà el Centre d’Exposicions FIAP que s’inaugurarà el proper 29 de febreri que completarà el treball que l’equip del CIMIR realitza en pro de la fotografia.

Presentació de l’exposició inaugural

BIENNAL MEDALLA GAUDI, 1995 – 2007
Una experiència fotogràfica apassionant

L’exposició inaugural del Centre d’Exposicions FIAP a Reus és una retrospectiva de les Biennal Medalla Gaudí que es van organitzar a Reus des de 1995 fins al 2007.

Com diu els mateix títol, van ser una experiència apassionant, ja que anaven molt més enllà d’un saló fotogràfic convencional.

Ja en les bases exposàvem la nostra motivació. Així convocàvem als artistes fotògrafs de tot el món a que, per mitjà de les antigues tècniques fotogràfiques i les més actuals i avançades, investiguessin i experimentessin per obtenir unes imatges, en les quals, la lliure creació fos el motiu principal.

El tema també deixava clara la nostra filosofia: Fotografia alternativa i de recerca, antigues i noves tècniques al servei de la fotografia actual.

Així, doncs, vam rebre obres realitzades amb les tècniques més antigues com goma bicromatada, cianotípia, etc., passant pel polariod manipulat i transfer o fotocòpies i impressions fins arribar a la fotografia digital, just en el moment en que s’obria pas en el món de la fotografia.

A més, el nostre propòsit era fer arribar la fotografia als museus, per això, en cada edició, les vint-i-cinc obres premiades s’adquirien i passaven a formar part de la Fototeca Municipal de Reus. Podem dir amb seguretat que vam ser els únics en adquirir obra per incorporar-les a un museu, dins l’àmbit dels salons patrocinats per la FIAP.

A banda de l’adquisició de les obres, el premi era una medalla de bronze de disseny únic per a cada edició, les Medalles Gaudí, una petita obra escultòrica, una petita obra d’art.

En l’exposició, podem veure, doncs, les 175 obres que es van adquirir en les set edicions que es van convocar.

Un conjunt d’obres amb una gran diversitat de tècniques i de maneres d’entendre la imatges per part de cada artista i això fa que sigui una mostra molt didàctica. Segur que ens podran agradar més o menys, però segur, també, que no ens deixaran indiferents.

L’exposició es complementa amb dos audiovisuals:

• WOMEN LIFECYCLE del Servei de Col·leccions de la FIAP

• Obres premiades en el GaudiRfoto, VII Saló internacional de Fotografia que forma part del IV Intercontinental Circuit de Fotografia.