Notícies » "Una mirada en color": Un FOTOCAT 2022 ple de llum, somriures, rialles i emocions.
22/12/2022

Benvolguts companys i companyes,

Aquest proppassat cap de setmana, Vilanova i la Geltrú s'ha vestit de gala per a rebre el gran esdeveniment fotogràfic que ha suposat FOTOCAT 2022. Un esdeveniment que deixa una important empremta en la nostra memòria, el nostre cor i que ens ha fet despertar els cinc sentits.

Dissabte 17 de desembre es va celebrar el Congrés de Jurats que va suposar tot un aprenentatge per als assistents. Congrés que va començar amb les intervencions d'Ofelia de Pablo i Javier, Zurita que ens van ensenyar la part més dura de la condició humana i a l'hora una lliçó de resiliència per part dels protagonistes de les seves històries que queden documentades en uns impressionants audiovisuals.

Tino Soriano i Jesús Manuel García Flores van impartir una classe magistral de la psicologia del color i l'aplicació que té en les fotografies que copsen. De la noblesa d'aquesta disciplina i l'orgull que representa ser fotògraf.

Amb el Gonzalo Azumendi aprenem la importància de l'espontaneïtat, de ser un mateix càmera en mà i sense, i de la proximitat que suposa vers les persones que tens davant teu.

Les estones de descans ens han permès conèixer-nos millor entre nosaltres: el coffee break, els dinars, el sopar, les magnífiques estones viscudes a la sala blava de l'Hotel Cèsar...

Diumenge 18 de desembre es va celebrar la XV Gala 50 mm amb la XIII, entrega de Premis de la Lliga catalana de fotografia.

S'ha pogut comprovar el nivell i salut que gaudeix la fotografia. Entrega de premis per categories, entitats, fotògrafs, distincions, i el tan esperat Premi Catalunya, que aquest any ha estat per al Toni Barbany Bosch. Tota una desfilada dels grans d'aquesta disciplina i la circulació d'una energia positiva que ens ha acompanyat tot el cap de setmana.

En una celebració a tocar de Festes nadalenques calia un sorteig, gentilesa d'Óptica Fija. Uns fantàstics focus que van tocar a una de les congressistes.

L'aroma a flors també ha tingut lloc en aquest acte. Flors que es van entregar a la companya de vida del Julián Negredo, fotògraf que ens ha deixat i a qui es va retre homenatge per la seva trajectòria fotogràfica.

En acabar l'acte ella mateixa explicava que se li havien quedat coses per dir, com que el seu home i ella van començar anant a les entregues dels premis de la lliga a Calella i que després van continuar venint a Vilanova i la Geltrú. Va ser un acte molt emotiu.

La música a l'auditori de Neàpolis va anar a càrrec de Luzhuel, un grup integrat per tres fantàstics músics que versionen cançons de diferents estils. Ens van fer posar els pèls de punta.

Ens va omplir d'orgull el nomenament del José Antonio Ferriz com a savi de la FCF.

Es tanca aquest acte amb un homenatge que la Junta fa a tres dels seus integrants: Raimon Moreno, Laura Prego i Frederic Garrido. Aquest darrer passa a ser president de la FCF en funcions i el Raimon i la Laura tanquen aquesta etapa per iniciar-ne una de nova a Galícia.
Com a bons mariners segueixen la llum d'algun far encès a terres del nord. Se'ls fa entrega d'una escultura metàl·lica que representa Catalunya , terra que els ha acollit durant trenta anys i que els agraeix enormement la seva aportació personal i fotogràfica.

Desitgem que el Frederic Garrido sigui el far de la FCF el temps que ell consideri oportú i segueixi actuant amb la rigurositat i saber fer que el caracteritza.

La resta de membres de la Junta junt amb ell ens quedem amb la voluntat i il·lusió de poder treballar per i per a la Federació.

A tots ens queda en el cor, la ment, i el cos la sensació d'haver viscut un cap de setmana màgic. D'haver après una mica més de fotografia, de la tasca dels jurats i de les persones que ens han acompanyat.

Esperem que aquest sentiment tan especial sigui compartit i el motor per a continuar apostant i treballant per aquesta gran família que és la Federació Catalana i la nostra passió: la FOTOGRAFIA.

Un agraïment profund a totes i cadascuna de les persones que han fet possible aquesta celebració: ponents, congressistes, representants de la FIAP, CEF I FCF, presentadors i músics, representant de l'Ajuntament de VNG i membres de la Junta.

Entre tots formem el millor dels equips: Bon Nadal, bones fotos i Feliç 2023.